Friday, October 3, 2008

Yeh! dah raya...

Selesai sudah sebulan kita berpuasa....alhamdullilah syukur aku dapat berpuasa penuh tahun ni tanpa sebarang halangan.Dan aku berjaya dapat menunaikan impian aku pada ramadan lepas, syukur. Aku cam biasa ar raya kat KL jer yelah tak de kampung :( , dulu ada jugak kg masa duduk kat umah lama masa itu memang best dapat rasa pasang pelita,main mercun&bunga api dan masak nasi impit ..fuh best giler klu penat pon berbaloi sebab dapat rasa suasana raya tu, klu ingat balik time2 tu memang rindu tapi sekarang nak buat cam ne dah duduk umah tinggi (pangsapuri). Umah aku cam biasa klu raya mak aku masak nasik impit ,rendang, lodeh & kuah kacang tu semua mesti wajib dan peh! memang sedap wa cakap lu bukan nak puji masakan mak aku tp semua pon tau kuah kacang dan lodeh mak aku memang best klu dulu kat kg, saudara aku serbu umah aku sebab benda tu ar.sekarang dah tambah satu lagi menu daging dindeng itu resipi akak along aku best jugak ar dah 3 kali raya dia buat.Apa2 pon selamat menjamu selera di bulan syawal ni tp berpada2 jangan sampai semput sudah........hahahaha

No comments: