Wednesday, November 25, 2009

alahai.....KCC1M Melaka.....


17 - 20 november hari tu GTN magazine iaitu magzine syarikat aku ar...mejalankan satu lagi program Kembara Zoom Malaysia...tp kali ni namanya telah di ubah kepada Kembara Cuti-cuti 1 Malysia sesuai dng konsep pemimpin kita sekrang 1 malaysia....hihihihi.Semuanya berjalan dengan lancar pd hari pertama. program kali ni agak padat dng banyak lokasi yg perlu di lawati.Hari pertama kami di tempatkan di A Famosa resort....besar giler resort ni siap ada koboi town,water park dan safari lagi...dah jadi cam taman perumahan kawasan dia....hari pertama aku enjoy nak2 lagi waktu malam kitaorang g Koboi Town dapat ar tengok perarakan kereta berhias siap dng pertunjukan bermain api, pertunjukan haiwan, badut,dan last petunjukan bunga api....

hari kedua pada paginya kita orang g lawat Taman Mini Malaysia ....kat kawasan ni ada replika rumah2 melayu tradisional setiap negeri kat malaysia yg di bina dalam kawasan hutan....Dan di sini juga ar jugak TRAGEDI berlaku.....mata aku termasuk serangga....aku ingat biasa2 jer ar...tp bila dah masuk ke petang mata aku dah mula bengkak....adeh....sakit ar jugak masa tu....rupanya serangga tu berbisa.....habis musnah semua mood aku nak g KZM kali ni....Nasib baik ar hari tu ada melawat Putra Hospital dpt ar aku beli ubat kat situ....nak g jumpa doktor takut x sempat pulak kan...Esoknya aku pon pakai ar cermin mata...ada satu lagi masalah....anak sedara aku dah tukarkan cermin mata aku dng mak dia punya cermin mata ....nasib baik cermin mata tu x macam perempuan sgt cuma ada ar kat tepi tu corak sikit....nak tak nak aku pakai jer ar daripada org nampak mata aku yg bengkak sepet tu....arghhhhhh geram sangat!!!! Hari keempat pagi2 lagi aku dah balik ke KL x tahan dah mata dah sakit sngt nasib baik bos aku balik hari tu sebab dia pon ada hal....tumpang ar dia balik sekali....Aku rasa banyak2 KZM ni ar yg paling x best aku rasa....apa nak buat dah nasibkan....huhuhuu....

1 comment:

VenusiaHanna said...

hahahhahahaa...pakai spek mate pompuan...stylo beb!!

klu aku ade kat situ,kompem aku gelak guling2...smbil bayangkan ko pakai spek tu ngan kebaya dan terompah,siap bawk payung lagi...perghhh...cun abissss!!!

(jgn marah pojie,sekadar sendaloka jee..huhuhu.)