Sunday, November 1, 2009

kisah beli RapidPass....

hari sabtu lepas pas kerja aku g KL nak beli Rapidpass tuk bulan November ni... Aku memang guna Rapidpass senjak tambang bas Rapid di naikkan start bulan september lepas dan di mansuhkan tiket 2 ringgit all access dia tu. Aku rasa lebih berbaloi guna tiket ni daripada beratur hari2 nak bayar kat drebar bas setiap kali naik bas...Aku ambik tiket yg sebulan RM 100 yg boleh naik apa2 jenis bas tak kisah asalkan Rapid KL. Jimat pon jimat aku kira klu hari2 pergi balik aku kena 4 ringgit sebulan dah 96 ringgit tak termasuk hari Ahad. Sabtu aku g ke stesen Pasar Seni nak beli tiket tu..sampai jer kat kaunter aku cakap nak beli tiket untuk bulan 11 punya...awek tukang jual tu ckp start bulan 11 ni semua kena guna kad touch n go punya...aku pon pelik bila masa tukar x kasi tahu pon...tp yg menjadi lebih pelik kat atas meja dia ada tiket yg aku nak tu..aku pon tanya yg tiket tu tuk apa..dia kata x leh dah semua kena touch n go...aku pon apalagi ckp x pe ar...dah terus blah...

Aku fikir2 balik ye ke? tp apasal tiket atas meja tu ada pulak tuk bulan 11 ni....aku x sedap hati terus ke stesen Masjid Jamek...dan....akhirnya dpt aku beli tiket tu tanpa apa2 masalah...dah tiket tu serupa dng tiket yg ada kat meja kaunter Pasar Seni tu....apa ni...buat aku panas jer Sabtu tu...nasib baik aku g ke Masjid Jamek tu.....hmmmm....x tahu ar apa motif awek tu suruh aku guna kad touch n go tu...macam-macam ar !

ni ar tiket yg susah sangat nak beli tu...

tiket bulan2 lepas....bulan September dan Oktober

No comments: