Sunday, August 10, 2008

Tayangan Media Teater Ibu Zain

Malam sabtu hari jumaat lepas aku ikut Kak Wan & Hana g tengok teater Ibu Zain kat Istana Budaya tuk tayangan kepada media. Ni first time aku pi tengok teater dan masuk panggung sari istana budaya tu...klu istana budaya tu adalah jugak 2-3 aku g tp just kat luar2 jerlah......hihihi. Panggung Sari nampak gah...sesuai dengan taraf dia antara panggung teater terbaik di dunia. Sebelum masuk IB kitorang pusing2 kat Tasik Titiwangsa jap.. sebab datang terawal......Sepanjang teater ni berlangsung aku suka teater ni walaupon terdapat sedikit sebanyak kelemahan seperti tidak berapa jelas sebutan pelakon bila tiba masuk bab nyanyian, prob yang digunakan agak lambat tuk dialihkan untuk bertukar babak ke babak lain.......hmmmmm tak pe ar mungkin pementasan pertama bak kata orang kat situ malam ni nak test teknikal teater ni...bagi aku teater ni bagus sebab mengutarakan subjek Ibu Zain....iaitu salah satu pejuang kemerdekaan negara kita yang ramai kita tidak ketahui...Aku harap agar satu hari nanti teater ni akan diangkat ke layar perak.Biar semua orang tahu siapa tu Ibu Zain dan susah payah dia dalam menuntut kemerdekaan negara. Tapi kalau di buat filem mestilah dalam bentuk muzikal cam teater ni kalau betul2 punya filem tanpa muzikal mungkin susah utk menarik minat penonton yelah penonton malaysia ni kurang minat filem2 cam sejarah ni......klu di muzikalkan mana tahu meletop pulak....hihihihi.Aku harap teater ni akan berjaya mendapat sambutan bila ditayangkan kepada umum bermula 12-18 Ogos ni...

No comments: