Friday, October 30, 2009

Jangan Emosi Dengan Tanah....


ari tu lepas waktu kerja kitaorang bertiga iaitu aku , kak wan dan cik momoi telah g ke midvalley tuk tengok filem Papadom....best film in the year dlm festival filem malaysia baru2 ni...yelah siapa x nak tengok filem tu kan sebab menang BEST FILM tu..nak tengok jugak apa yg boleh membuatkan film ni menang....tp yg penting sebenarnya aku nak g tengok film ni sebab aku salah seorang peminat filem2 Afdlin Shauki....hihihi.Bagi aku cerita ni agak ok tp pendapat aku karya afdlin yg masih the best tetap BULI....bukan apa aku tengok cerita ni kurang sikit ar...klu org kata cerita ni boleh membuatkan org menagis mungkin tp bagi aku banyak yg missing bab2 touching yg afdlin x masukan.Aku teringin sangat nak tengok si Mia ( Liyana ) menyuapkan papadom kat mulut Saadom ( Afdlin ) sambil mengucapkan "Terima Kasih Papa" kat babak selepas dia membuat filem pendek bagi tugasan nya....tp x de...hai potong betul...klu ar babak tu ada sure aku leh nangis... hihihiOverall filem ni masih dalam lingkuangan terbaik untuk di tonton....aku suka watak Noor walaupon dia sebagai cameo sahaja dlm filem ni...Scha not bad sebagai seorang senior yg pembuli dan gedik....lagi satu si Chelsia memang best sebagai seorang lurus bendul nak2 lagi bab masa kat sekolah....oh ya...Que & Harun Salim Bachik juga bagus nak2 lagi time dialog jgn emosi dng tanah ...apapon Syabas tuk Adflin dengan filem 'terbaiknya' ini.... 3 bintang tuk PAPADOM....pas jer habis kitaorang p makan, kak wan perkenalkan mee goreng Singapore...not bad sedap...lagipon rencahnya banyak tu yg best tu....


tiket Papadom...
coke dan pop corn bahan kudapan semasa menonton
momoi & Kak Wan sempat pose sebelum wayang mula
mee goreng Singapore
kita makan dulu.....
dah habis....bruppp.....kenyang

No comments: