Sunday, November 30, 2008

Antoo Fighter...unit penentang jembalang


hari ahad lepas aku g wayang tuk tengok cite ni....aku masuk tayangan kul 12.00.mula2 masuk panggung aku tengok 2-3 baris jer yg penuh......firasat aku kata hmmm tak dapat sambutan ke cite ni...tp aku masuk masa tu lom tayangan lagi sajer masuk awal . sekali diam tak diam tiba2 aku tengok dah penuh panggung.majoriti yg dtg remaja dan orang dah berfamili termasuk ar kanak2.Opening cite ni agak best dan kredit nama2 pelakon pon di buat dlm bentuk permainan games komputer sangat kreatif.Sepanjang aku tengok cite ni.....'not bad' bagi sebuah film buatan Malaysia ianya boleh dibanggakan dng kesan CGI yang menarik dan bunyi yang bagus ala2 permainan komputer....cuma masih ada juga kelemahan cite ni krn bagi akulah....cite dia agak longgar sikit...sepatutnya unit Antoo Figter ni lebih beraksi tuk menentang hantu2 tu.ni setakat guna Lembing Sakti Sri Bulan tu hantu dah terus mati hmmm senang nye.Ada juga babak yg rasanya tak perlu seperti bab raksasa Katarak bertarung dng robot Kmut tu....cam buang masa jer..bab lakonan semuanya kira oklah....dan ada jugak babak lucu yg akan di ingati seperti babak di gudang markas antoo fighter dan sesi latihan bersama Pak Guntur.Apa yg patut di puji dalam filem ni adalah kostum, solekan dan efek memang terbaik......klu tak tak kan memang anugerah kot kan.hihihii.Di penutup cite ni ada semacam persolan yg berlaku...mungkin cite ni akan di sambung. Aku harap klu sambung, tuan pengarah lebihkan lagi aksi 'fight' tu... kata Antoo Fighter kan....
BINTANG : * * * * *

No comments: