Tuesday, January 20, 2009

AJL23 : Gemilang tapi kurang "ummph"


Akhirnya Lagu Untukmu daripada Meet Uncle Hussien di angkat Juara Lagu 23.Bagi aku tekaan aku mengena tuk semua kategori....hihihi.Lagu tu bagi aku patut menang kerana unik dan bagus muziknya.Tahniah MUH!. Apa pon malam anugerah tu aku rasa agak kureng panasnya berbanding AJL 22 tetapi tetap gemilang. Knp? sebab banyak jugak kesalahan teknikal berlaku contoh sound sistem yg tenggelam timbul bunyinya sampai nak potong mood menontonya terutama masa lagu Kalis Rindu sampai teruk sangat bunyinya.Fokus kamera pon kadang2 lari2...hmm kata buat raptai. Oklah semua pon dah selesai dan pemenang pon menang tanpa kontroversi. Bagi aku AJL22 masih the best persembahannya dng sound sistem dan pentas yg hebat tak payah skrin grafik yg banyak cuma guna cahaya pon dah hebat.Tuk acara selingan tu memang best gabungan bebudak Idola kecil dng Jamal,Jac dan M.Nasir terpukau beb!.

KEPUTUSAN PENUH AJL23
VOKAL TERBAIK : Faizal Tahir
PERSEMBAHAN TERBAIK : Faizal Tahir
JUARA KATEGORI BALADA: Sampai Syurga,Faizal Tahir
JUARA KATEGORI POP ROCK: Lagu Untukmu,Meet Uncle Hussein
JUARA ETNIK KREATIF: Persoalan Cinta,Farawahida
JUARA KESELURUHAN: Lagu Untukmu,Meet Uncle



No comments: