Wednesday, June 6, 2007

RADIO PALING RAMAI PENDENGAR


Radio Era masih mengekalkan statusnya sebagai stesen radio nombor satu di Malaysia dengan mencatatkan 5.31 juta pendengar pada setiap minggu.Stesen radio kedua paling popular ialah stesen baru Hot FM dengan 3.99 juta pendengar, stesen THR di tempat ketiga dengan 2.5 juta orang manakala Sinar FM (2.1 juta) berada di kedudukan keempat.Ranking itu dibuat berdasarkan hasil kaji selidik terbaru Pengukuran Pendengar Radio (RAM) oleh Nielsen Company (Malaysia) Sdn. Bhd. yang dijalankan dari 26 Mac hingga 8 April lalu.
Saluran radio terunggul Radio Televisyen Malaysia (RTM) ialah Muzik FM yang berada di tempat ketujuh keseluruhan dengan 1.2 juta pendengar (7.9 peratus) diikuti Klasik Nasional di tempat kelapan dengan 1.2 juta pendengar (7.4 peratus), meningkat 708,000 pendengar daripada statistik sebelum ini.
Apa2 pun bagi pendapat aku stesen radio kita ni sekarang lebih mengutamankan hasil2 lagu dari seberang.....Indonlah tu, klu x caya cuba bukak satu stesen radio yang top 3 tu selama sejam, boleh di katakan hampir 5 buah lagu kesemuanya dari Indonesia yang di pasang.....Untung diorangkan kat sini tapi jangan harap kita nak dengar lagu kita berputar dua tiga kali sejam kat radio negara mereka , dengan alasan lagu2 kita x catchy,lentok,x leh jual kat sana...pirahhhh.
Apa2 pun aku layan semua radio cuma sekarang dah kurang sikit dengar ERA sebab cam x best je, klu HOT aku dengar pagi je....,petang aku bukak MUZIK.FM sebab banyak lagu2 best lama2 80an90an lagi pun ada pilihan lagu2 terkini dj dia pun x banyak cakap.Klu kat umah ari cuti x leh bukak yg lain mak aku dah cup KLASIK NASIONAL.

No comments: