Wednesday, June 6, 2007

Tentang Waris Jari Hantu


Aku dah pun tengok cite Waris jari Hantu pada sabtu lepas,Emmm.......boleh tahanlah ceritanya tapi klu korang nak g semata2 nak menjerit ketakutan lupakan saja sebab cite tu langsung x seram, suspen tu adalah tapi ala kadar je. bagi aku cerita tu aku tengok x puas tengok sebab bukan best sangat tapi cam leh di perbaiki, bagi aku cite terbaik Shuhaimi Baba masih Pontianak 1&2 sebab perfect dari semua segi , kostum, senimatografi, pelakon,aksi pengarahan, skor muzik semua2lah. tapi bagi WJH cam Shumi nak buat tergesa2. Ini serba sedikit dari pandangan aku kelemahan cerita WJH....
1. watak Rusdi (Ari/Arina) aku dah pernah tengok dlm cite Cinta Ana & Yadin bagi aku Rusdi berlakon dlm drama tu lagi bagus walaupun x payah pakai baju pompuan. Dlm WJH dia cam buat2 lebih2 lagi masa dia berjalan. Kalau babak dia menari2 (terperangakap antara lelaki @ perempuan) pas tu terjatuh dan menagis tu di buat lagi kemas pasti boleh touching lagi... ni mata je berair tapi x de air mata yang jatuh
2. Watak Maya Karin (Tina) pulak oklah tapi ada satu babak tu cam scane dlm pontianak rambut mengurai sambil nangis ,babak tu masa dia marah2 Rusdi sebab jadi pompuan, seakan sama dengan scane Mariam suruh pulangkan dia punya mahkota dlm pontianak 1 .
3. Sepatutnya tunjukan Tina mengubah Ari menjadi lelaki, tu baru betul sebab tu boleh menujukkan dia sayang sangat kat Ari nak di jadikan suami. Pas tu baru buat Ari tinggalkan dia g Singapore.
oklah tu nak komen banyak2 pun aku bukan expert bab 2 film ni sekadar bagi pendapat leh lah. Apa apa WJH masih ada elemen yang boleh dibanggakan untuk filem melayu.....

No comments: